fredag den 6. januar 2012

Et indlæg om mit tegnegrej

Helle har opfordret mig til at lave et indlæg om de materialer jeg bruger, når jeg tegner, og det gør jeg med glæde.
  • Jeg bruger tegne/skitse-papir, som egentligt er helt almindeligt, men kraftigt, hvidt papir. Denne slags papir kan købes hos de fleste boghandlere.
Når jeg tegner bruger jeg tusser/fiberpenne, ikke kuglepenne.
Tynde fiberpenne flyder ikke ud og er til at kontrollere, når man tegner. Desuden tørrer de i løbet af få sekunder.
  • De farvede fiberpenne/tusser kan bla. købes hos Panduro. De er ret billige
  • Artline pennene (sort farve) kan købes hos Bog og Ide. De kan fås i flere forskellige tykkelser.
  • Faber-Castell penne kan også findes i mange forskellige tykkelser. Jeg har et par i sort og en i sølv.
  • Promarker er også supergode, og de har to ender. De kan fås i en masse forskellige farver. Jeg køber dem i Panduro, men denne søde blogger har lige oplyst et link, hvor man også kan købe dem over nettet.   
Man behøver bestemt ikke ALLE disse tegnesager. En enkelt papirblok og en-to penne er rigeligt.

Helle spurgte, om jeg fixerer før jeg sætter tegningerne i ramme, og nej det gør jeg ikke.
Min tegneproces er ganske simpel. Papir og pen - tegnetegnetegne - færdig :-)

Hvis du har flere gode råd om papir, teknikker, materialer så byd endelig ind.

6 kommentarer:

  1. Spændende læsning! Tak for det

    SvarSlet
  2. Uh... Du har flere end mig..;) Jeg voldbruger også Artline pennene.. Faktisk har jeg fundet et sted i England, hvor Promarker kan købes endnu billigere..;) Nu er det bare lige om jeg kan begrænse mine valg...
    Bruger du FaberCastell til det samme som Artline?
    Kh Anne

    SvarSlet
  3. På Ebay fås promakers til en god penge.

    SvarSlet
  4. Tak igen, det er vel nok en fin stribe af indlæg om dette emne.

    SvarSlet
  5. Rigtig fin blog du har. Jeg må lige høre, kan man bruge nogle af disse penne til at tegne på krympeplast med?
    Mvh Gabi

    SvarSlet
  6. Hej.
    Så vidt jeg ved kan ingen af disse bruges til krympeplast. Du skal bruge en permanent tusch. Ellers spørg der hvor du køber krympeplast, hvilke tegneredskaber du bør bruge. Det ved de helt sikkert :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...