lørdag den 14. januar 2012

DIY - Tegn et mønster #4

Så kom der lige endnu en DIY til dig, der godt kan lide at lave smukke, meditative mønstre. Se mine andre mønster DIYer mm HER.
Ved at følge instruktionerne herunder, vil du ku skabe mønsteret nedenfor.
Du skal bruge:
papir, en tynd sort tusch og en lidt tykkere sort tusch.
Jeg brugere hverken passer, lineal eller lign., for jeg kan godt lide det lidt uens og organiske udtryk.
Ikke alle er lige rolige på hånden, og for jer kan det måske hjælpe at starte ud med lidt hjælpemidler.
Trin 1 - Tegn en lille blomst. Den behøver på ingen måde at være "perfekt", og det er ligegyldigt hvor mange "blade" blomsten har. Efter min mening gør lidt ujævnheder kun tegningen endnu bedre.

Trin2 - Fortsæt med at tegne flere "blade"/halvbuer på blomsten, og bliv ved indtil du er tilfreds med mønsterets størrelse og form.

Trin 3 - Derefter tegner du nye buer inde i alle "bladene". Disse skal udfyldes med sort farve, og hvis du først tegner buerne op i kanten, kan det hjælpe dig til med at holde stregerne indenfor "bladets" kanterne.
Dette trin er det mest tidskrævende, og her kan du virkelig blive grebet at fordybelse og den dejlig meditative stemning :-)
Rigtig god fornøjelse!

18 kommentarer:

  1. ejjj hvor fedt trine :-) hav en dejlig lørdag.

    SvarSlet
  2. Wow Trine hvor er det fint! Får lyst til at gribe papir og pen lige nu!!

    Ha en dejlig lørdag

    SvarSlet
  3. Tina - Tuuusind tak altså og ha selv en dejlig dag :-)

    Kristin - Tak Kristin. Grib endelig pen og papir! Du vil ikke fortryde det :-)

    SvarSlet
  4. Ih - jeg bliver helt væk i de mønstre. De er så fine... Må staks prøve den blomst der :)

    Ha´ en dejlig aften.

    Kh!

    SvarSlet
  5. Så kreativ du er, disse tegningene er jo kjempefine!
    Ha en fin lørdagskveld, klem ToneB

    SvarSlet
  6. Ih altså!!!
    Tak igen!
    Jeg har fået tegnet en del, 50% af dine og 50% egne... Det er jeg rigtig glad for.
    Helle.

    SvarSlet
  7. Hov, kom til at tænke på om det ikke var en god ide at lægge et par af dine tegninger på Amio?!

    SvarSlet
  8. De er bare SÅ fine dine mønstre!! Har overvejet at prøve det an :)

    SvarSlet
  9. WoW, hvor er de fede, dine mønstre! TAk fordi du beriger os med dem! Elsker det grafiske i dem.

    SvarSlet
  10. Jeg glæder mig mere og mere til at kaste mig ud i det :-) Tak fordi du så gavmildt deler.
    Kh Louise

    SvarSlet
  11. Fantastisk flot mønster :) ja det er de andre også. Melder mig lige som fast læser :)

    SvarSlet
  12. Hold da op, lækre mønstre.......

    Tør ikke helt selv begive mig ud i, at PRØVE at efterligne dine.....

    Tænk, at have sådan et dejligt talent! :)

    Selv ELSKER jeg alt muligt form for mønstre/grafiske i deres udtryk......

    Så disse er bare virkelig efter min smag :)

    Godt gået!!


    Moppe hilsner Lone....

    SvarSlet
  13. Super flotte tegninger!!!!

    SvarSlet
  14. Hej Trine

    Tak for de fine DIY :-) Jeg har nomineret dig til en award - du kan læse mere på min blog :-)

    Kh. Karina // detkreativerum.blogspot.com

    SvarSlet
  15. Du er sku' så dygtig! Sku' sku' sku':)

    SvarSlet
  16. Dine tegninger er simpelthen bare fantastiske! Tak for den gode inspiration.

    SvarSlet
  17. Heii..så fantastiske ja!!! Tusen takk for at du deler det her,kjempeinspirerende..Jeg fikk sannelig lyst å prøve dette =)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...