tirsdag den 30. august 2011

De lækreste cookies opskrift

Til min fødselsdag i søndags serverede jeg disse megalækre kager.
Opskriften har jeg fra en af strikkerne i min strikkeklub.
Jeg har bagt dem mange gange efterhånden, og de er et hit HVER gang. De bliver sådan sprøde udenpå og dejligt seje indeni. Kaloriebombe, ja, men AMMENAM blev der sagt!

Jeg får en 15-20 stk. ud af denne opskrift. 

Opskrift:
75 g blødt smør
1 1/4 dl sukker
½ tsk groft salt
3/4 dl brun farin
1 æg
2½ dl hvedemel
1 tsk vanillesukker
1 tsk bagepulver
100 g hakket mørk chokolade
100 g hakkede nødder.

Rør smør, sukker og salt godt sammen.Rør farin og æg i. Bland mel, vanillesukker og bagepulver sammen og vend det i smørblandingen. Tilsæt chokolade og nødder. Lav toppe med en ske, sæt dem på en plade med bagepapir med plads omkring, Tryk toppene lidt flade. En top er 1 - 2 spsk. De flyder meget ud og bliver ret store Bag kagerne øverst i ovnen ca 6 min ved 225 grader.

God fornøjelse og god appetit!

5 kommentarer:

  1. HAPS den snupper jeg :)
    Mødregruppen kommer i morgen og vi tæller ikke kalorier når vi er sammen :)
    TAK
    kh Libbie

    SvarSlet
  2. Mums! Tak for opskrift den skal da helt sikkert prøves... :-)

    SvarSlet
  3. Mmm...de skal da prøves...kan du oplyse hvor mange der ca. bliver ud af en portion?

    SvarSlet
  4. God fornøjelse til jer :-)
    Håber I vil ku li dem.
    Malene - Det er da også rigtigt! Forglemmelse, men nu har jeg tilføjet at jeg får ca. 15-20 ud af 1 portion.

    SvarSlet
  5. Lyder lækkert...:)
    De er noteret og skal da afprøves til weekenden.;)
    Kh Anne

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...