søndag den 2. januar 2011

Kreative Nytårsforsæt



I det nye år vil jeg udfordre mig selv kreativt. Det er på tide jeg kommer lidt ud af strikke-boblen. Jeg er jo ved at uddanne mig som håndarbejdslærer og så nytter det ikke noget kun at være god til at strikke og hækle.

Her er en lille liste over mine krea-forsæt:

No 1. Symaskinen frem. Jeg fik i fødselsdagsgave en skøn maskine, som kun er blevet brugt symbolsk i det forgangne år. Det skal der laves om på. Jeg er ultra utrænet i at sy, og når jeg kigger på alt det, næsten alle andre i blogland får tryllet frem, så kan jeg godt mærke, at jeg føler mig en smule utilstrækkelig. Slut med det!

No 2. Mere Patchwork. Jeg har syet en bold i patchwork, og synes det var vildt sjovt, så der er ikke nogen grund til ikke at få gang i flere lapper.

No 3. Mere af eget strik. Jeg kan altså ikke lade pindene ligge, men jeg kunne godt tænke mig lidt andre strikkevaner. Dette forsæt påbegyndte jeg faktisk sidste år. På grund af sygdom er jeg ikke færdig med den hjemmestrikkede opskrift, men det kommer, og efter den kommer der forhåbentlig flere. Og det bliver lagt på bloggen - kvit og frit. 

No 4. Mere broderi. Elsker at brodere, så det skal der være mere af, og det kan jo fint pryde noget af det jeg får syet i 2011.

Det var det. Nu har jeg skrevet det på bloggen, og så fanger bodet. Bøgerne på billedet fik jeg i julegave og HURRA for det.

Har I nogle kreative nytårsforsæt?

10 kommentarer:

  1. Held og lykke med det. Det Elsebeth Gynther bog du har der er genial. Den er ioevrigt naesten heller ikke til at opdrive.

    SvarSlet
  2. Fantastiske nytårsfortsæt (jeg har ikke nogen, endnu)
    Den der bog er lige den, jeg også gerne vil have fingre i - super skøn gave! :)

    SvarSlet
  3. Sikke nogen gode forsæt. Jeg offentliggjorde mine i går,- så binder de ligesom lidt mere:)

    SvarSlet
  4. Bogen FlowerPower har jeg også lige fået mig, og et par af blomsterne er på vej:0)
    Et af mine nytårsfortsæt er at sidde mere ved symaskinen!

    SvarSlet
  5. Skønt indlæg. Jeg har endnu uskrevne kreative nytårsforsæt, tror jeg gør som dig sætter dem på bloggen. Jeg vil få sat gang i en blogshop, med nogle af mine ting. Jeg vil få brugt mange af de forskellig materialer jeg har anskaffet mig gennem mange år.
    Glæder mig til at følge din kreative udvikling. Miss AD

    SvarSlet
  6. God idé med de kreative nytårsfortsætter! Håber du lykkedes med dem alle :-)
    Mit kreative nytårsfortsæt må være, at få lavet mangle flere kreasager i det hele taget! ;-)

    SvarSlet
  7. Hej Trine - super forsætter! Selv har jeg vist ikke nogen kreative - jo måske, et lille et: at sætte stofpakker til salg i min blog-biks, så jeg kan få ryddet lidt ud i min kæmpe stof-kiste... Måske sku du komme til Grenå en dag med vingummibamse og symaskine, og så sku vi finde vores Gynther-bøger frem og sy fine ting til vores piger? Det ku være en hyggelig erstatning for vores aflyste loppe-aftale... KH lisbeth

    SvarSlet
  8. Skide god ide, Lisbeth! Ej, det kunne jo være ualmindelig hyggeligt! Det er også aaalt længe siden jeg har været i Grenå.
    Hvad med engang i februar?

    Godt nytårsforsæt! Skal nok holde dig op på det ;-)

    SvarSlet
  9. Og svar til alle jer andre søde mennesker :-)

    Lin - EG-bogen er nemlig intet mindre end genial. Er SÅ glad for den. Min familie havde intet besvær med at finde den, for jeg fik hele 3 eksemplarer! De 2 er dog byttet :-)

    Louise - tak. Held og lykke med at få fingrene i bogen.

    Eva - Ja, det var det jeg tænkte. Nu er mine forsæt ligesom offentige, og så bliver jeg nok nødt til at gøre noget ved det :-)

    Hygge - Ja, de blomster er da bare for fede. Glæder mig til at se dem :-)

    Anne Dorthe - Glad for at kunne inspirere lidt.
    God ide med blog-shoppen :-)

    Louise - Tak for det. Og held og lykke med at få blusset op under krea-projekterne.

    SvarSlet
  10. Trine, engang i februar er bare SÅ meget en aftale!!! Som skolelærer er jeg jo så heldig at ha ferie i uge 7, og der skal Kaya nok ha lagt dræn i ørerne (you know the drill, ved jeg!) men måske i weekenden efter??? Jeg prøver lige at kikke i min kalender ved lejlighed - skal vi ikke bare mailes ved om nærmere detaljer? lisbetha@yahoo.com - kh Lisbeth

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...